شناسهٔ خبر: 94332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

فاز نخست پروژه راهداری محوری در استان کرمانشاه در حال انجام است

کرمانشاه - تعریض محور جوانرود مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه گفت: فاز نخست طرح راهداری محوری با هدف افزایش سرعت و کیفیت خدمات راهداری در محورهای مواصلاتی استان در حال انجام است تا با این طرح نواقص جزیی در جاده ها به حداقل رسیده و همچنین به زیبایی آن ها افزوده شود و به این شکل شاهد افزایش کیفیت سفرها باشیم.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه گفت: فاز نخست طرح راهداری محوری با هدف افزایش سرعت و کیفیت خدمات راهداری در محورهای مواصلاتی استان در حال انجام است تا با این طرح نواقص جزیی در جاده ها به حداقل رسیده و همچنین به زیبایی آن ها افزوده شود و به این شکل شاهد افزایش کیفیت سفرها باشیم.

وی افزود: پروژه راهداری محوری در بزرگراه شریانی راه کربلا به طول ۳۱۰ کیلومتر در حال انجام است و در این راستا تاکنون یک هزار و ۳۸۰ متر مربع لکه‌گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت و ۱۳۳ هزار متر تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها انجام شده است.

کرمی از پاکسازی شانه و حاشیه راه  به طول ۱۳۵ کیلومتر خبر داد و گفت: در بزرگراه شریانی راه کربلا ۱۹ هزار متر شانه سازی، تعریض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین بیش از یک هزار و ۵۰۰ عدد اصلاح، تعمیر، رنگ آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات روشنایی نصب شده، حذف تابلوهای نادرست و غیر ضروری انجام شده است.

کرمی با بیان اینکه ۱۱۶ عدد اصلاح و تخلیه قنوها انجام شده، تصریح کرد: ۷۲۰ مورد شستشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی موجود مانند دیوار، حائل پلها  و... انجام گرفته است.

وی از تکمیل و احیای خط کشی ها با اولویت خطوط میانی به طول ۲۰ کیلومتر خبر داد و عنوان کرد: ۱۴۴ عدد تنقیه پل ها، اصلاح و پاکسازی دستکها و دیوارهای هدایت آب، رادیه و برید ها انجام شده است.

کرمی همچنین به انجام ۵۳ کیلومتر تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای طولی تونل ها و تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای به تعداد دو عدد در محور راه کربلا اشاره کرد.